佛学世界语社区

 找回密码
 立即注册
搜索
热搜: 活动 交友 discuz
查看: 6536|回复: 2
打印 上一主题 下一主题

Priskribi la procezon de kurso

[复制链接]
跳转到指定楼层
楼主
发表于 2011-6-25 19:19:40 | 只看该作者 回帖奖励 |倒序浏览 |阅读模式
Mi forlasis la lernejo jam longtempe. Depost kiam mi lernis Esperanton, kvazaux mi denove farigxus lernantino, kiu cxiutage legis libron kaj faris ekzercon. Se mi povas prskribi la procezon de kurso en Esperanto, tio estas valorinda por mi! Nun mi provas tion fari laux mia memoro!
......
Kiam sonoris por la leciona horo, lernantoj eniris en la clascxambon triope aux kvinope kaj sekvante ilin la instruistino ankaux eniris. Post kiam ili reciproke salutis al ili, instruistino diris al la klasestro:"bonvole kolektu ekzercan kajeron en kiu vi plenumis la hejmtaskon kaj transdonu al mi por ke mi kontrolu ilin!" Sxi turnis al la lernanto kaj plue diris" Lastfoje ni haltis la tekston je la oka leciono. Nun ni dauxrigu kaj bonvole malfermu la lernolibron je la pagxo la tridekdua . Ni kune lauxtlegu la teskon!" Post kelkfoje legado, instruistino lasis nin lauxlegi sola."levu vian manon, kiu povas!" la pliparto el ni levis sian manon. "Bonege! Venu unua! Et Wang!" Et wang ekstarigxis kaj eklauxtlegis memfide. Li lauxtlegis tiel flue, ke ni preskaux ne povis trovi la erarojn ajn. Sed la instruistino montris iomete da eraroj, sxi korektis gxin perbusxe:" La kvara vorto en la tria linio estas mislegita, gxi devu esti "lumo"anstataux "luno", nun kies vico estas?" " Estas mia vico por lauxtlegi!" Et Li kuragxe starigxis kaj diris.  "Brave! Bonvole lauxtlegu de la dua alineo de malsupre(aux:Bonvole lauxtlegu de la antauxlasta alineo)" ankaux li lauxtlegis flue! Post tio instruistino klarigis al ni la enhavon de la teksto detale! En la lasta kelkaj minutoj instruistino arangxis al ni iom da hejmtaskoj novaj. Sxi diris:" Unue recitu la tekston lernitan hodiaux kaj skribu en vian krajeron plume kaj cxiun duan linion. Dua plenigu la blankajxon en jenaj frazoj. Tria ordigu la ses grupoj da vortoj donitaj, ke ili formu tri senerarajn frazojn. Kvara rimarku la erarajn el la donitaj frazoj per triangulo. Kvina faru po du frazojn uzante la donitaj vortoj. Finigxas la leciono! cxu vi cxiuj komprenis? Kiu el vi havas iun demandon nekompreneblan?" Mi ne kaptis la jxus diritajn vortojn kaj nur bonvole instruistino repetis! Kiel sencplena kaj vigla la leciono estis! Se mi farigxus instruistino , kiel mi devus instrui al lernantoj?!~
回复

使用道具 举报

沙发
 楼主| 发表于 2011-7-1 12:31:36 | 只看该作者
修改版:
Kiel iras la kusro
Mi forlasis la lernejon jam longtempe. Kiam mi eklernis Esperanton, mi estis tre diligenta, kvazaŭ mi denove fariĝus lernantino, kiu legis libron kaj faris multe da ekzercoj. Se mi povas priskribi la kurson en Esperanto, tio estas valorinda por mi! Nun mi provas fari tion laŭ mia rememoro.
........
Kiam la horo sonoris por la kurso, lernantoj eniris en la klasĉambron tirope aŭ kvarope, kaj sekvante ilin la instruistino ankaŭ eniris. Post kiam ili reciprokis saluton, la instruistino diris al la klasmonitoro:" Bonvole kolektu la ekzercajn kajerojn, kiuj entenas vian taskon kaj transdonu ilin al mi por ke mi kontrolu ilin." poste turnis sin al aliaj lernantoj kaj aldonis:"Lastfoje ni haltis je la teksto de la oka leciono. Nun ni daŭrigu kaj malfermu la lernolibron je la paĝo dudek-tria. Ni kune laŭtlegu la tekston." Post kelkfojaj legadoj la instruistino lasis nin laŭtlegi unu post la alia." Levu la manon, se vi povas?" La plejparto el ni levis sian mano. "Bonege! Vi venu la unua! Eta Wang!"aŭdinte tion, Et Want tuj stariĝis kaj eklaŭtlegis memfide. Li laŭtlegis tiel flue, ke ni apenaŭ povas trovi erarojn ajnajn. Sed la instruistino montris lian eraron kaj korektis ĝin perbuŝe:" La kvara vorto de la tria linio estas mislegita. Ĝi devu esti "lumo" anstataŭ "luno". Nun kies vico estas?" " estas mia vico por laŭtlegi!"dirinte tion, Eta Li kuraĝe stariĝis. "Brave! Bonvole laŭtlegi de la dua alineo de malsupre(aŭ: Bonvole laŭtlegi de la lastantaŭa alineo)!"  Ankaŭ li legis tre flue! Post tio la instruistino klarigis al ni la enhavon de la teksto detale. En la lastaj kelkaj minutoj ŝi donis al ni novan hejmtaskon. Ŝi diris:" Unue recitu la tekston lernitan hodiaŭ kaj poste kopu ĝin en viajn ekzercajn kajerojn je ĉiu duo linio. Due plenigu la bankaĵojn en jenaj frajo. Trie marku la erarojn en la donitaj frazoj per trianguloj. Kvare ordigu kvin grupojn da vortoj donitaj, por ke ili formu tir senerarajn frazojn. Kvine faru po du frazoj uzante la donitajn vortojn. Nun la kurso finiĝas. Ĉu vi ĉiuj havas klaran komprenon pri la teksto? Kiu le vi havas ian demandon nekompreneblan?" Mi ne kaptis la vortojn ĵus diritajn de instruistino, mi nur bonvole petis al ŝi ripeti la vortojn. Kiel signifoplena kaj viveca la kurso estis?
Se mi fariĝus instruistino, kiel mi devus instrui al lernantoj?
回复 支持 反对

使用道具 举报

板凳
发表于 2011-7-3 05:19:44 | 只看该作者
Mi forlasis la lernejon jam longtempe.

离开学校这个“离开”动作本身不会持续太久,所以,句子改成“Mi forlasis la lernejon antaux longa tempo.
回复 支持 反对

使用道具 举报

您需要登录后才可以回帖 登录 | 立即注册

本版积分规则

QQ|Archiver|小黑屋|手机版|佛学世界语网

GMT+8, 2024-4-20 20:40 , Processed in 0.062849 second(s), 14 queries .

Powered by Discuz! X3.4

© 2001-2017 Comsenz Inc.

快速回复 返回顶部 返回列表